måndag 9 maj 2011

Tillbaka.....

Hej! Hoppas att ni har en trevlig vår och att det finns någon kvar där ute som läser. Har varit borta från skrivandet ett tag. Ibland så blir saker inte riktigt som man tänkt sig och att man inte har tid så det räcker är nog ett riktigt I lands problem. Kunde jag så skulle jag önska mig mer ledig tid så att jag skulle kunna göra saker som jag vill göra och inte bara dom här sakerna som är måsten.
Vintern var lång och jag trodde nog inte att snön skulle försvinna så fort som den väl gjorde när solen och regnet kom. Det var också konstigt när blommorna började komma upp. Jag tror nog inte jag har haft alla vårblommor blommandes samtidigt. Krokusar, snödroppar, skillor och vitsippor fanns samtidigt i gräsmattan. Mina vårkragar och narcisser har nu blommat några veckor och det har varit sommarvärme någon helg, men sen kom också det väntade bakslaget. En morgon när vi gick ner för trappan såg vi att det kommit nästan 1 cm snö övernatten. Blommorna såg väldigt dystra ut där dom stod med snö på huvudet och runt fötterna. Man tyckte riktigt synd om dom då. Man skulle nog inte vilja uppleva det så själv.
Just idag så ser man den srålande solen och hur allt spirar, synd bara att man inte orkar vara ute eftersom förkylningarna har hittat hit igen. Men det är bara att hoppas att solen finns kvar när man frisknat till och att jag kan ta mig tid att skriva mera här över vad som händer i min trädgård.


Trevlig vår till er alla!

Inga kommentarer: