måndag 30 maj 2011

Då var våren förbi

Hej! Då har våren varit här och gått förbi. Den var så efter längtad och sen gick den så fort förbi. Jag har ju inte varit här så mycket under det senaste halv året. Det har hela tiden kommit något annat ivägen, eller så har orken inte funnits när datorn väl blivit ledig.
Jag var in i förrgår bara för att kolla över bloggen lite och då såg jag att jag missat ett inlägg sen mitten av April där Len från Dreams of Clematis hade skrivit att hon hade något till mig på sin blogg. Nyfiken som man blir tittade jag in till henne för att se vad som fanns där till mig. Hon hade gett mig en award för att få mig på bättre humör efter min frånvaro. På bättre humör blev jag och nu sitter jag här och skriver. Tack så mycket Len, det värmer alltid att få veta att någon saknar att man inte är här och skriver.
Det händer lite av varje i min trädgård och jag måste ju då bara visa det som var vakrast i min trädgård under våren. Har i nu läget blommat över men dom kan se ut så här.......
Detta är ett av våra 9 körsbärs träd som blommade så överdådigt. Har nog inte sett dom blomma så på flera år.
Som synd är så byggde ett par skator ett bo i den störtsta kronan och nu när vi haft halv storm några dagar så blåste den delen med boet i ner. Så nu är trädet inte lika ståtligt längre. Min man var så glad över att ha ett skatbo på tomten för det ska tydligen betyda tur.
Men vi får se efter turen på något annat sätt.
Ha det bra tills vi ses igen

Inga kommentarer: