onsdag 3 november 2010

Första höst kransen

Hej, nu är det lugnt i huset ett tag. Man och äldsta dottern är på hockey och lillan sover, då är datorn min. Höstlov har vi den här veckan så lite ledigt ska jag ha för att bara umgås med barnen. Det brukar bli lite aktiviteter som att bada, åka till lek& bus land, gå på stan, äta lunch ute och så lite bio. Ska bli så skönt och kul.

Men vi har ju hunnit med lite annat också. Den 23 oktober så var det invigning hos systrarna på Tant grön( klicka för att titta in). Dom invigde deras vinterhus. Så nu kommer man kunna åka dit hela året om och köpa blommor och annat smått och gott. Så då köpte jag en krans av något sorts gren aktigt material som var format som ett hjärt (favorit form). Den har jag då dekorerat med lite spetsband jag hade liggandes, vintergröna, lavendel, silvereternell och silverek. Blev nog den bästa jag lyckats gjort hittills.


Det går ju att göra om den till en vinter krans sen längre fram.

Det har ju hunnit vara Halloween också. Vi firar väl inte nått mycke men det görs i allafall en pumpa gubbe, som skulle le enligt min minsta. Den blev att le men den ser lite lömsk ut eftersom ögonen var elaka. Den fick då lysa på trappan. Äldsta var i väg på en spökvandring med en kompis sent på kvällen och dom kom tillbaka och sa att det var jätte läskigt. En i deras grupp hade blivit så rädd att han gick och grät genom nästan hela vandringen. Hade velat vara med själv om det inte var för den lilla som inte ska vara med på sånt. Får lägga ut bilder på pumpa gubben vid ett senare tillfälle.

Av pumpans kött ska det bli pumpa paj, extra kul när det är våra egen odlade som används. Så pumpa ligger med på listan för nästa års frö sådd.

Så tills vi ses nästa gång ha ett skönt lov!

Inga kommentarer: