söndag 19 juni 2011

Förnya

Då försöker jag för tredje gången och hoppas att det ska fungera. Har haft lite problem med modemet till datorn. Så fort jag vill blogga så blir det att gå jätte långsamt så att det inte händer nått alls. Så nu ska jag berätta om det jag gjorde förra helgen när vi var halvt barnlediga.
Jag lånade hem en häft apparat och sen hade jag köpt 4 randiga kökshandukar och skumgummi och sen stoppnings tyg/trassel.
För jag skulle ta våra köks stolar och sätta stoppning på dom i stället för att ha dynor som inte ligger där man vill eller snörena lossnar eller går av.

En vanlig stol köpt på IKEA som är lackad.

Jag använde en av dynorna för att göra en mall till det nya skum gummit. Klippte ut och satte det på stolen sen tog jag stoppningstyget och häftade fast det med skumgummit. Och ovan på det tyget i form av en köks handuk. Fick iden om handuken från en tiding. Hittar man inte det tyget man vill ha på rulle kan man ju titta runt bland andra saker som färdiga dukar, kökshandukar mm.
Slutresultatet blev som ovan. Bra tycker jag. Nu slipper vi få träsmak i baken varje gång vi sitter i köket. Vi har varit utan dynor ett bra tag för vi tröttnade på att dynorna inte låg still och att tyget krömp men inte dynan så dom blev jätte konstiga. Det måste jag ju säga också. Jag impregnerade stolsdynan innan användning så att om någon spiller så kan man hinna att torka upp det. Annars så får man göra om stolarna ofta för att hålla dom rena.

Ha en trevlig helg och jag hoppas att det ska vara lättare att komma in i fortsättningen.

Inga kommentarer: