torsdag 2 juni 2011

Helg

Trevlig Kristihimmelsfärds dag! Alltid lika trevligt med lång helg. Har tagit ledigt imorgon för att använda en födelsedagspresent från förra året, genom att gå och få ansikts och hand massage. Ska bli skönt att bli omhändertagen ett litet tag.
Vi på jobbet avslutade denna korta vecka med att ha en trevlig kväll tillsammans med god mat och dryck sittandes i solen vid sjön. Och mellan mat och efterrätt så blev det en ribb båts tur. Det var riktigt kul.
Och i helgen ska jag försöka att spendera en del tid i trädgården med att slut ställa några små projekt jag startat. Men idag blir det att ta det lungna.
Jag började med en lugn promenad i trädgården för att se vad som händer där. Och nu när syrenerna håller på att blomma över börjar en av mina största rosor att blomma.
Det är en stor buske under körsbärsträdet som gick sönder nyligen och bakom den har vi gjort en rundad häck av alla dom skott som busken skjuter. Denna ros blommar alltid överdådigt med massor av vita blommor som doftar ljuvligt.
Vad den heter vet jag inte, den fanns här när vi flyttade hit och den hör säkert till en gammaldax sort som dom andra rosorna som finns på våran tomt men det här är den enda vita dom andra har olika nyanser av rosa.
Ni får alla ha en trevlig helg och hoppas att vi alla får en dos av sol.

Inga kommentarer: