lördag 12 juni 2010

Vad fel det kan bli....

Hej alla där ute, nu har det defenitivt varit ett tag sedan jag var ute och skrev. Det händer så mycket ute i trädgården varje dag. En runda om dagen är ett måste så man inte missar nått. Sen finns det ju saker som inte blir riktigt som man tänkt sig. I höstas så köpte jag lite hastigt en del lökar som jag sent planterade ut. Bland dessa lökar var det Allium, dom har så fina bollar och så har jag läst att bladen blir fula fort så dom måste man kunna gömma. Men detta hade jag inte läst när jag satte dom, det enda jag kolla av var hur höga dom skulle bli och det står 60 cm på beskrivningen som var med, jag tyckte då att bakom lavendeln men framför kärleks örten skulle vara bra. Men oj så fel det kan bli. Den högsta av dom som nu har kommit upp är 120 cm. Så det blir att flytta på dessa lökar så dom hamnar där dom smälter in mer för nu så är allt runt omkring väldigt smått jämfört med dessa.

Kan längden bero på att det var fel lök i påsen eller att det är väldigt bra jord där jag anlagt min nya rabatt. Har varit blomster och grönsaks land där förrut.

Tills vi ses nästa gång ha en trevlig start på sommaren.

2 kommentarer:

ulla laiho sa...

Din allium är så fyllig och fin, säkert bra jord. Mina är små och spretiga - får nog fixa lite mer gödning.

Blommor som syns nu: det som liknar blåklint tycker jag ser ut som bergklint. Jag hade bergklint tidigare, som jag tog bort för att den tog över i rabatten.

Vänligen
Ulla Laiho

bakformen sa...

Fina bilder....

Hälsn. Pia