onsdag 2 juni 2010

Vandring

Idag kändes det verkligen att sommaren är här, efter vardags bestyren så tog jag en vandring i trädgården. Och oj vad det växer överallt. Jag började min vandring över på andra tomten som vi har, där växte det bara sly när vi flytta hit, och nu har min man börjat med sin träd lund. Han har planterat nya träd och det finns inte 2 av nått.
Det är en Rönn, Björk, Asp, ?????, Tall, Gran och Lärk.







Alla träden växer och frodas förutom tallen så den får vi nog flytta till baksidan där mannen även gjort en rabatt med barr träd.

Det ska bara byggas en mur i neder kanten som håller tillbaka barken. Det är roligt att se när han gör egna saker i trädgården som han brinner för och hans intresse för vad saker heter och var dom passar blir bara bättre och bättre. Kul när det blir nått som vi jobbar framåt med gemensamt.


Men det som jag verkligen tycker om i trägården är den här:


En av våra 4 Syrener, det enda lila. Just nu så doftar det ljuvligt ute och blommningen är riktigt överdådig i år.

Tills vi ses nästa gång passa på och njut av solen.

1 kommentar:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Rönn högst upp, blir fina bär sedan.