söndag 20 december 2009

4:e Advent

är kommen och idag har vi hunnit med en hel del. Morgonen började med att alla vakna tidigt. Nere i köket blanda jag färdigt sötpotatislådan som jag börjat på igår kväll, så innan frukost stod dom i ugnen.


Efter frukost så städades det lite och sen så kläddes granarna. Lilltjejen ville ha sin vid fotänden på sin säng och där står den.
Sen blev det dax att klä stora tjejens gran och hon vill alltid ha hjälp att sätta upp ljusen sen fixar hon resten själv.
Och nere i vardags rummet står våran gran. Alla är tyvärr av plast men dom fungerar bra ändå. Vi är ju aldrig hemma under julen så vi klär granarna lite tidigare. Men när jag bodde hos mina föräldrar så klädde man granen dagen innan samtidigt som man koka skinkan och tittade på Beatrice Potters sagor på TV:n.
Och på eftermiddagen blev det adventsfika efter att vi varit ute och åkt bob med barna och skottat undan den nya snön som fallit under natten och dagen. Äntligen är vinter här!
Jag hoppas att ni haft en lika bra 4:e advent som jag haft. Nu börjar jul stämmningen att infinna sig. Hoppas att det håller i sig.

Tills vi ses nästa gång.

Inga kommentarer: