måndag 7 december 2009

Advent


Hej i stugorna eller lägenheterna förstås. Nu har 2:a Advent varit. Tiden går så fort. Nu har mina tomtar börjat att titta fram. Jag brukar alltid ha problem med vart jag ska ställa alla som jag samlat på mig i present från min mamma. Brukar alltid få en varje år till pepparkaks baket 1:a Advent och så också i år. Men nu när dom andra också kommit fram så känns det som om jag skulle vilja ha några fler. Det finns platser i huset kvar där det känns som att det skulle stå en tomte på. Jag saknar även röda rosetter och vita hjärtan till mina julgardiner. I år har det varit roligare att pynta för ni andra bloggare ger så mycket ideer och inspiration.
Men en sak som jag inte hunnit med än är Julkorten. Dom brukar ligga färdiga ett bra tag före 1:a Avent men inte i år. Har fortfarande inte bestämt om jag ska pyssla ihop egne eller vara slö och köpa färdia. Tyvärr kommer det nog bli det sist nämnda på grund av tids brist, men jag får hoppas att min planering blir bättre tills nästa gång. Ha en bra vecka. Tills vi ses nästa gång.

Inga kommentarer: