torsdag 17 december 2009

Tossor


Efter mycket om och men så har det blivit ett par tossor som passar. Jag började sticka ett par åt lill tjejen som tog lång tid att få som dom skulle vara. Men med lite hjälp av min mamma så fatta jag instruktionerna. Och dom blev färdiga i ett nafs. Sen skulle dom tovas i maskin. Men när jag öppnade maskinen så var tossorna så små att dom passat på en ny född. Så dom fick bli prydnads tossor till min stick korg. Efter dom började jag med ett par till min äldsta tjej. Stickningen gick fort till dessa, och så fick vi tänka om lite när det gällde tovningen. Och nu funkade det. Vi fick köra dom 2 gånger och sen dra lite i dom. Dom blev lite olika storlekar men det är väl för att jag har lite svårt att hålla masktätheten när jag stickat med nummer tio på stickorna men fina blev dom. Så nu får jag testa att göra ett par till till lill tjejen.


Nu har även snön gjort sitt intåg på riktigt så nu är det kallt och lite ljusare ute. Man kanske kan få en vit jul trots allt.

Ha det bra tills vi ses nästa gång.

Inga kommentarer: