tisdag 29 december 2009

Trädgård i vinterskrud

Först och främst. God fortsättning på er. Hoppas att eran Jul varit lika bra som våran. Den fick ju förbli vit, så vi har testat olika pulka backar. Vad kul man kan ha.Men nu hemma igen med ny snö kommen och klart fint väder så gick jag runt lite i trädgården och fotade. Det var ju meningen att min blogg skulle handla om min trädgård i första hand men det har blivit allt annat, så nu kommer ett antal blider från min trädgård i vinter skrud.

Mitt randgräs som sticker upp ur snön. Det finns även funkia, lavendel, näva och pion i denna rabatt under snön.

Här sticker blomstänglarna från mina dagliljor upp. Har missat att ta bort dom.

Bredvid lekstugan har jag två uppbyggda bäddar med smultron till barnen och mitt i dom sitter en spira som är tänkt att det ska klättra sockerärtor på, och mot väggen sitter en vinranka.

Här står park bänken mot söder väggen av huset och väntar på att vårens varma solstrålar ska komma så man kan sitta där och njuta.

Här är min rosen portal som jag fick i 30 års present. Rosorna har verkligen växt till sig under åren, men dom har inte nått sin fulla höjd på 4 meter än. Det är tänkt att det ska sättas dit ett par grindar vid tillfälle.

Och på norrsidan av huset står ett av våra största körsbärsträd. Den har som grannar en schersmin, ölandstok, gamla rosa rosor och mina favoriter en jätte buske med vita rosor och en häck i samma ros. Vet ej namnet på dom. Dom planterades av förra ägarna och dom blommar i mängder. Det kommer att komma bilder på den när sommaren väl är här.

Tills vi ses nästa gång.

Inga kommentarer: