söndag 28 mars 2010

Påsken är på väg.

Hej alla bloggare, nu var det ett tag sen jag var ut och skrev. Men nu har jag samlat på mig lite. Denna helg har jag kunnat vara effektiv. Har börjat förbereda påskens ankomst. Var ut och plocka in ris som får stå torrt om fötterna i min gul/gröna Kockums kanna, som barna satte fjädrar i. Brukar inte ha ris inomhus till påsk, men i år får det bli så eftersom dom buskar vi brukar sätta fjädrarna i fortfarande ligger under snön. Tog även in lite ris från ett av våra körsbärs träd som fått en gren avtyngd av snön, som får blött om fötterna så kanske dom kan få lite blad och blommor.

Tog även fram kartongen med de få påskpyssel som jag har och hittade då en krans som jag någon gång knåpat ihop men inte haft uppe på några år, så nu tog jag lite av alla dom fjädrar som vi hade och gjorde om kransen lite. Jag själv tycker att den blev kanon.

Och medan jag var ute och plocka ris så gick jag en sväng runt huset och tog lite kort på olika blommor som har kommit upp för en första titt. Dom flesta sitter vid husväggen mot söder.


Först och främst snödroppar, en av många ruggor.



Här är början på mina oranga Kejsarlljor.



Tulpaner av någon sort (gul eller röd) vet inte riktigt, är ingen favorit direkt.



Och här är min knotiga Gulltörel som har börjat få fina röda skott.

Och fråga mig inte varför viss text blev understruken. Hittar inte felet. Hoppas ni haft en underbar helg. Tills vi ses nästa gång.....

Inga kommentarer: