söndag 21 mars 2010

Vem har beställt....

Vem är det som har beställt mer snö???? Inte är det då jag, för jag blev så glad igår när jag såg att det hade töat bort mycket snö. Man kunde se plattgången, hela trappan, stupröret på husets hörn som det droppa i, gräs synns lita här och var. Såååå glad man blev, men idag så började det med regn i mängder som var väntat enligt väder kanalerna. Men sen började man att se vita droppar som sen blev snö flingor som lovika vantar och just nu så har det övergått till mindre flingor som virvlar runt. Och jag ser inte plattgången längre. Snälla vår kom tillbaka.

Jag längtar så efter att få gå på gräsmattan och titta runt och se hur växter har överleft och få städa upp efter vinterns fram fart.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Tills vi ses nästa gång......

Inga kommentarer: