tisdag 25 maj 2010

Äntligen.

Hej i regnet får jag säga idag. Här hos mig har det regnat större delar av dagen. Det är nog tur att man jobbar inomhus dagar som denna. Men annars är jag nog rätt avundsjuk på er som får vara utomhus när vädret är fint och varmt. Men på vintern är det bra att man får gå in och jobba.
Nu är äntligen väntan över. Jag fick för ett antal månader sedan ett mail från Odla om att man kunde ta en prenumation hos Allers Trädgård och då få tre nummer och en premie i form av en Klematis "Nelly Moser". Trots att jag för det mesta köper lösnummer så att jag kan välja och vraka bland alla olika tidningar som säljs i butikerna så kunde jag inte motstå att gå med på erbjudandet så att jag skulle få en Klematis igen eftersom min andra dött för ett år sedan.

Tidningarna började komma, jag betalade fakturan som medföljde och enligt Allers så skulle blomman komma tre veckor efter betalning. Tre veckor gick men ingen blomma, nu har jag fått den sista tidningen och i Fredags så fick jag en avi att jag hade ett paket att hämta på affären. Jag snabbt iväg för att ta ut min väntade blomma. När jag såg paketet så blev jag lite rädd. Paketet låg på sida och det stod inget om vad som var upp eller ner. Tänk om den har dött under frakten! Men väl hemma så packade jag försiktigt upp den och den var ljust grön med 2 knoppar. Den levde, lite torr men annars mådde den bra.


Men nu fick jag ju ett annat problem. Trots att jag visste att blomman var på väg så fanns det inte i tanken att jag skull tänka ut en plats där den skulle planteras. Så nu i all hast så drog jag upp en överblommad påsklilja ur krukan vid trappen och satte ner den där, men jag ska tänka över platsen och flytta den sen. Men just nu så håller en av knopparna på att slå ut.

Tills vi ses nästa gång simma lugnt.....

Inga kommentarer: