lördag 8 maj 2010

Rosor

Idag har det verkligen varit en ruskig dag. Kallt, blåsigt och nu regnig. Inte mitt favorit väder direkt. Men vi var ute ett litet tag i alla fall efter att jag och barna varit på loppis runda. Hittade inget som jag fastna för. Men det blir nog fler tillfällen.

Jag har varit lite ledsen för mina 2 klätter rosor "New dawn" har sett näst intill döda ut. Vintern gick hårt åt dom eftersom jag missa att slå in dom i säck väv som jag annars brukar göra. Dom sitter på var sin sida om portalen in till vårat hus. Men idag kunde jag klippa ner dom ca 2,5 dm från backen. Nu har det kommit små nya skott. Gissa om jag blev glad. Synd bara att nu är dom 3 dm höga och inte 3 meter som dom vuxit sig på dom senaste 4 åren. Hoppas att dom får kraft och växer mycket i år.

Så får jag inte missa att packa in dom bättre till i vinter.

Jag hittade inte någon bild på hur rosen såg ut förra året, så det får blir på denna ljuva soldyrkare som nu visar sin fina sida. Lite tidig tycker jag, för det har ju inte varit jätte varmt än direkt.



Så tills vi ses igen ha en fort satt trevlig helg.

2 kommentarer:

Gela sa...

Synd med rosorna. Kikade runt lite här på bloggen din. Fin jordkällare ni har. En sån skulle jag vilja ha. Men förstår att det kan va lite läskigt.
Hoppas du får en fin kväll/Gela

Louise sa...

Mina rosor har inte heller mått så bra denna vintern, framför allt inte min klätterros sympathie, får se hur den tar sig efter en rejäl nedklippning. Rosor kan ha en förmåga att överraska. Lycka till med rosorna!

Louise