torsdag 13 maj 2010

Projekt nr:1

Då var det långledigt. Skönt kan man ju tycka men med pajad rygg och förkylning och med nackspärr på gång så är det inte så kul. Men det är väl tur att det är långledigt med regn. Då behöver jag inte få dåligt samvete över att inget blir gjort. Hade ju varit fint om man hunnit med att putsa fönstren men dom får vänta dom också.

Så jag har tagit lite kort ute som jag måste berätta om.




Mitt första projekt för i år var att fixa ett planteringsbord. Vilket jag inte hade något. Har nog aldrig saknat något heller, men nu när det står där så har det används till både ditten och datten. Men vissa projekt startar även en spiral av andra saker som man vill göra. T.ex jag kunde ju inte ställa bordet intill boa väggen utan att måla om den först för då hade jag ju blivit tvungen att ta bort allt igen när min man väl tyckt att nu målar vi om boa. Så jag målar om först, men än så länge bara den delen där bordet ska stå.

Till bordet har jag bara använt saker som redan fanns här hemma. Bordet hitta jag i jordkällaren, det behövdes bara bytas vissa delar som var murkna. Till det tog vi brädor som vi tagit bort när vi rev en vägg inne. Färgen var en fönsterfärg som blivit över från förra årets fönstermålning. Hittade en blå hylla som jag haft i vår stora garderob, men den behövdes inte längre efter renoveringen där inne. Den målades vit så den skulle passa in bättre. Och så tog jag 4 krokar som har legat bra länge i en låda. Det var tänkt att dom skulle sitta i hallen till barna, men eftersom jag handlar och sen inte får upp nått på en gång så hinner jag byta stil och tycke.


>
Menjag kunde ju inte bara ställa bordet i gräset. Så gräset bort, jorden jämnades till, la en skyddsduk så ogräs inte kommer upp, sen tog jag ett antal plattor som blev över från att vi la om gången förra året, och en sten som vi kapat fel passade perfekt vid knuten på boa. Så nu står bordet på dessa plattor. Nu är det perfekt höjd. Men jag måste mitta på nått smart med gången förbi för nu blir man lite lerig om fötterna när man står det, men det hinner fixas. Har även hängt upp en kruka i stupröret, har bara inte kommit iväg för att handla några växter som passar än.

Hur som helst är det kul att man börjat blogga och läsa andras. Mycket inspiration blir det. Har så mycket i huvudet som jag vill, får bara se hur många som vi hinner med. Min man tycker inte att jag säger vi när det i slut ändan blir han som måste stå där med spade och konka på diverse saker. Men han är alltid lika glad när det är färdigt och han kan sätta sig och njuta av det vi gjort.

Tills vi ses nästa gång ha en trevlig Kristihimmelsfärdsdag.

Inga kommentarer: