måndag 23 november 2009

Inspiration

Orsak till att jag startade en blogg var att jag ville få inspiration. Jag tycker det är kul med trädgård, pyssel och inredning, men jag får aldrig riktigt någon hel het i det jag gör eller köper.
Men att läsa tidningar och bloggar har gett mig ny energi och inspiration så nu vill jag göra så mycke saker så tiden finns inte riktigt till.

Här om dagen var jag in på en blogg (kommer inte riktigt ihåg vems) men hon hade samlat många bloggares olika planterings hörnor och det slog mig att jag hade ingen. Jag hamnar för det mesta mitt på gräsmattan, på trädgårds borden eller inne på diskbänken. Och så springer jag mellan boden där krukor och annat finns och där jag ställt mig i stället för att ha en hörna med allt nära till hands där man alltid kan ställa sig och planta om eller så fröer. Så till våren ska här byggas en plantering hörna vid min boa vägg så jag har en fast plats.


Har även blivit roligare att försöka få några stilben här och där, men jag har nog bara lyckats med ett bra och det är i trappan till övervåningen där vi har en avsatts. Där står nu ett av mina nya blom arrangemang med ett doftljus och några stenar som symboliserar mina kära barn med texterna"Min ängel" som är min äldsta och "Mitt lilla hjärta" som är min yngsta. Har även ett annat hjärta som symboliserar mig och min man med orden "För evigt". Den ligger i trapp fönstret med några kvist hjärtan i vitt och rött.


Så jätte tack till er andra bloggare där ute som inspirerar mig så.

2 kommentarer:

Mia sa...

Vad roligt att hitta en ny bloggare, ska bli spännande att följa dig. Länkar så att jag hittar tillbaka igen. :)

Håller tummarna för dig i min utlottning, två lotter har du!

Kram Mia

Kairos sa...

Hej!
Vi håller på att undersöka hur och vad människor brinner för i sin trädgård. Detta gör vi genom en undersökning bland trädgårdsbloggare över hela världen. Vill du vara med och dela med dig av dina åsikter?

Vad är nytt och hett i trädgårdsvärlden och vad är ute? Läs om de trädgårdsteman som är påträffade i tusentals trädgårdsbloggar runt om i världen. Vad tycker du dessa teman?

“Den framtida trädgården” är ett projekt som drivs av Kairos Future (www.kairosfuture.com). Det syftar till att kartlägga globala passioner och trender, relaterade till trädgården. Vi vill gärna veta mer om just dina passioner och idéer om nya trender. Enkäten tar ca 5 minuter att fylla i och om du lämnar din e-mail adress som skickar vi resultatet av undersökningen till dig.

Klistra in nedanstående länk i ett nytt fönster
http://www.easyresearch.se/s.asp?WID=752894&Pwd=93845524