onsdag 11 november 2009

Stickat



För cirka ett år sen så var jag till biblioteket och lämnade böcker och där satt ett gäng kvinnor i olika åldrar, en av dom var en mamma som jag har haft kontakt med sen minstingen föddes.
Dom satt och stickade och jag fick då frågan om jag inte ville slå mig ner och vara med. Just då hade jag inte tid, men när nästa träff var så satt även jag där med ett nystan och stickor jag tagit av min äldsta dotter som hon hade liggandes. Jag hade inte stickat sen jag gick i skolan. Då blev det ett par lovika vantar som jag fortfarande har kvar.Nu har det hunnit bli 2 olika halsdukar, 2 mössor, 1 babyfilt, 1 tröja och nu har jag börjat på tovade tofflor. Detta har blivit en rolig och rogivande syssla som man kan krypa upp i soffan sent på kvällen.

1 kommentar:

Lisa Marklund sa...

Hmm man skulle kanske börja sticka igen..det lääängesen :-)
Vad kul att du hittat till SIB, jag lägger in dig som medlem nu. Länka gärna med SIB"blomman". Välkommen i gänget :-)
Kram Lisa