söndag 22 november 2009

Pyssel Söndag

Idag blev det en inomhus dag. För utomhus så stod regnet som spön i backen. Så idag drog advent pysslet igång. Först ut var:


En jul stjärna som jag satte i min röda favorit kruka och la i lite grön mossa jag inhandlat till advent ljus staken, men det räcker nog till den också. Sen tog jag lite smått och gått advents pynt och satte i mossan. Men eftersom krukan är så hög så ville jag ha nått som hängde utan på. Då tog jag fram ett par röda hjärtan jag hade liggandes och målade dom vita för annars så syntes dom inte så bra mot den röda krukan. Och till sist så knöt jag rosetter av ett band.
Den fick stå på avsattsen i trappan där jag har ett ljus och några stenar med text på liggandes.


Pyssel nummer två blev en vit kruka med ett God jul hjärta på som det tog mig två dar att hitta (ställer alltid undan saker på ett ställe där jag ska komma ihåg det). Där i satte jag två rosa hyasinter som jag inhandlat igår när vi var runt på diverse butiker, men den blev inte riktigt färdig för jag hittade inte trasslet jag tänkt att sätta däri. Så det blir väl till att inhandla nytt.



Pyssel nummer tre är början på advent ljus staken. Den brukar vara fylld med vita små stenar och sen lite advent pyssel, men i år blev jag inspirerad av en artikel i Allers Julmagasin där dom hade ett stort fat med grön kudd mossa och rosor och lite annat och sen advent ljus. Så jag gjorde en variant av den. Och det blev min advent ljus stake med grön växt oasis, grön mossa ett god jul hjärta lite lingon och ljus. Den ska kompletteras med lite blommor senare i veckan.

Och sist men inte minst så står det sen tidigare en gladiolus på köksbordet som snart slår ut och en till knopp på väg längst ner vid löken.



Så det blev en rätt produktiv dag ändå trots regnet. Denna kommande vecka lär nog bara susa iväg och sen är det planerat pepparkaksbak hos mamma och 1:a advent.

Inga kommentarer: