söndag 11 april 2010

Frön

Oj vad tiden försvinner fort. Det säger jag nog rätt ofta, men jag önskar ibland att man kunde köpa sig extra tid. Jag hinner inte riktigt med att göra allt jag vill. Att tiden går fort märks också på våra frösådder. Min man började med det som är ätbart, han satte sandsenap, gurkört, sockerärtor och pumpa. Nu har den delen av sådden som blev något kommit upp en bra bit. Och efter någon vecka satte jag några av mina favoriter som tex. lucktärtor, stäppsalvia, anisisop och en bland påse med olika slinger växter. Dom har nu under veckan kommit upp i lite olika takt. Alltid kul att se när det växer, även när det gäller utomhus.


Där går det fort nu, all snö har precis försvunnit och man kan se alla möjliga blommor som spirar både i rabatterna och gräsmattan.

Våran tomt är väldigt gammal och dom som bodde här före oss tyckte nog om trädgård också så här vill man nästan inte gå på gräsmattan på våren för då kan det vara så att man trampar ner någon söt blomma. Just i dagarna har alla skillor kommit upp så marken lyser av blått. Och en dag som denna med solen som lyser kan det ju inte bli bättre.




Hoppas att ni andra har en trevlig helg.
Tills vi ses nästa gång önskar jag en fortsatt solig helg.

Inga kommentarer: