torsdag 29 april 2010

Lycka!!!!

Lycka! vad är det egentligen? Får alla känna lycka? Lycka kan visa sig på olika sätt för olika människor, eller hur?
Lycka för mig kan vara att få sovmorgon, se solen genom regn molnen, sitta på trappan när åskan går, få en kram, få ett jag älskar dig mamma, se sina barn leka, ett slutfört projekt, ha soffan och tv:n helt för mig själv, få en bukett blommor som plockats i trädgården, att få små kommentarer här på bloggen, få veta att någon skänker dig en tanke eller..

som här om dagen när jag hade haft en tuff, stressad och hård dag på jobbet och kom hem till ett stökigt hus. Jag började röja och mannen åkte iväg för att handla en tidning vilket han ofta gör och när han kom tillbaka hade han en överaskning med sig och den värmde kan jag säja. Han hade även varit till blomaffären och köpt 3 långa sammets röda rosor som doftar helt underbart som jag fick. Då blev jag lycklig. Resten av kvällen kändes inte så jobbig längre.



Tänk vad dom små sakerna kan göra. Det behövs inte alltid så mycket för att man ska känna lycka. Jag vet att det finns andra som inte hittar lyckan så ofta och andra som har sjukdomar som gör att kunna kliva upp på morgonen är lycka. Jag hoppas i alla fall att vi alla kan hitta lite lycka varje dag och inte bara se dom stora sakerna utan även ta till vara på dom små. Det är dom som skänker mest lycka enligt mig.

Jag får passa på att hälsa alla er en trevlig Valborg. Passa elden och ta det lugnt med raketerna.



Tills vi ses nästa gång :-)

2 kommentarer:

ulla laiho sa...

Jag tror att det är vårlök, blommorna som du ej vet vad de heter.

Vänligen
Ulla Laiho

UggledaLen sa...

Detta inlägg gav mej lycka!

Du påminde mej om allt jag har att vara lycklig för.

Som idag te.x när regnet strilar ner och jag helt plötsligt då får en dag i soffan i morgonrocken.
Efter månader av stress är detta lycka för mej!

TACK!
Len