tisdag 6 april 2010

Vilken helg...

Vilken härlig helg det varit. Känns nästan som en hel semester. Fick nästan vara hemma hela helgen, fått sova fram till 9 i alla fall( allt är bättre än 6), små pysslat i trädgården, se när snön försvinner mer och mer, några korta promenader, fotografering, plantering. Och med barna har vi haft skattjakt genom trädgården. Hade sen en lätt picknick på lekstuge trappan för att se vad skatten innehöll. Vi har även plockat fram alla leksaker som inte gott att använda under vintern, där i bland cykel och sparkcykel. Dom användes flitigt likt rutchkanan. Nu saknas bara studsmattan som barna tjatar om varje dag, men den får vänta tills nästa helg. Vi storhandlade även byggmaterial till ombyggnaden av över våningen. 3 garderober ska bli en mys hörna för barna att titta på tv om så behagas. Annars så hamnar väl jag själv där. Och att nästan vara hemma fick bli en snabb ( ca 3 timmar res tid) visit för att äta påsklunch med mannens familj. Trevligt men vi hade önskat att vi sluppit. Men vad gör man inte för svärmor. Hann även med lite mys i soffan till Talang, körslaget och någon film. Tror att alla är nöjda. Nöjd blev jag också när jag gick in på bloggen idag och såg att min räknare kommit upp över tusen tittare här. Trevligt att ni vill komma och ta en titt hos mig. Utlottning finns med i planerna men det får bli lite längre fram när jag kan visa vad som är tänkt. Det är i alla fall något jag även ska göra till mig själv och tillhör en av mina favorit sysslor.
Här några bilder från mina krukplanteringar ute. Lite senare än många av er andra, men som dom brukar säja "bättre sent än aldrig".









Tills vi ses nästa gång.......

Inga kommentarer: