söndag 25 april 2010

Vädret är


härligt. Igår var det en ute dag och vi började med några små projekt. Först hämtade vi upp en rund balja från jordkällaren som jag hittade på min runda dit ner förra veckan. Den grävde vi ner på framsidan för att bli vårat första vattenblänk. Ska lägga i sten och kanske någon liten växt, sen har vi sen tidigare en grej som man lägger ner i vattnet och gör ångrök på ytan.


Andra projektet blev att sätta upp uteburen åt barnens kanin bredvid lekstugan. Jag rensade bort det döda från min Flox rabatt så man ser allt det som är på väg upp. Och sen började jag med mitt första nya projekt för detta år. Jag började skapa ett planteringsbord vid boa. Hann lägga plattor, måla väggen och snickra ihop bordet med lite hjälp från mannen. Så idag blir det fortsättning följer. Barnen höll gladeligen på med sina egna saker, C satte olika fröer och M-I lekte och hoppa stutsmatta.


Sånna dagar gillar vi. När alla går in och är nöjda och glada.

Tills vi ses nästa gång ha en fortsatt trevlig helg.

1 kommentar:

Annelie sa...

Vilken gullig kanin du har på grönbete.
Spännande med din jordkällare. Skulle nog också vara lite rädd för att gå in där, även på dagstid.