torsdag 15 juli 2010

Dag 3

Ny dag men den började precis som den innan. Tidig väckning pga kastning av pannor. Nu ska framsidan fixas. Samma procetur. Pannor av, läkt bort papp på och spikas läkt. Men det blir lite skillnad för på framsidan har vi ett takfönster som leder in i badrummet ochså sitter utluften från fläkt och ventiler i en kåpa. Det ska fixas nya plåtar till dessa plus skorstenen. Och eftersom taket höjs med ca 15 mm så blir plåtarna runt fönstret lite special och eftersom detta görs mitt i semestertider så kommer det att dröja innan plåten läggs på plats ca 6 veckor. Så utsikt från fönstret lä vi inte få på ett tag eftersom dom täcker det med duk så inget vatten kan rinna in.



Denna dag var inte lika varm som dom andra, vi höll oss inne så länge dom skulle riva. Sen blev det lek i sandlådan med åter upp byggnad av staden efter regnets framfart. Och så fick jag fixa lite med mina rabattermedan barnen plocka smultron och gubbar och blåste bubblor. I tycker det är så kul att jaga och smälla bubblorna, synd bara att man blir så kletig. Och så har jag börjat med en ny rabatt vid ena boaväggen där jag har en kaprifol, och nu sitter även 2 till där som jag fått av syster eftersom hon grävde bort en del när dom nu ska drenera om deras hus.


Slutade dagen med bad i utomhus badet en mil från där vi bor. Kallt men skönt och kul.



Tills vi ses nästa gång.......

Inga kommentarer: