lördag 17 juli 2010

Dag 4

Denna dag började lite lugnare än dom 2 tidigare dagarna. Nu ligger det ju papp och läkt på hela taket. Idag väcktes jag av vad jag trodde vara lastbilen som skulle hämta kontainern. Men så fel jag hade. Det var en lastbil med kran som kom och lastade av pannorna, och det direkt upp på taket så det tog ett tag innan han försvann. Sen blev det lugnt under förmiddan.

Efter lunch var dom tillbaka och då drog dansandet igång igen. Alla plattor las på plats. Vad fint det blir med helsvart tak i stället för dass grå med mossa. Väldigt trevligt att slippa denna mossa som trillar ner i drivor när det regnar. Blir även lättare att hålla stuprören rena från smuts.
Det blev lite pannor kvar pga lite fel beräkning, men det gör inget för vi behövde fler till det lilla taket som vi ska ha ovanför dörren. Så vi slapp fixa fler dit.




Trädgården har fått komma lite i andra hand nu när jag varit hemma ensam med barnen under mina första 2 veckor av semestern. Men nu blir även mannen hemma så då kan det bli lite mer än en timme om dagen där ute.
Har under veckan gjort en bark rabatt vid boa. Blev klar denna dag 4. Blir nu mycke lättare att glippa gräset och hålla snyggt runt Kaprifolerna. Kan hända att det kommer att sättas dit någon annan bra liten buske. Men det är lite jord och mycke berg så det får bli nått som inte behöver ha så djupa rötter.

Och jag har sett att jag har nog mer fjärilar i min trädgård i år.



Tills vi ses nästa gång ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: