fredag 30 juli 2010

Just nu.....

Hej alla där ute. Just nu så har det fina vädret gömt sig ett tag. Men regn är behövligt för att blommorna ska må bra. Det har ju varit torrt ett tag.
Jag har nu under sommaren tagit emot lite olika växter från min syster som hon inte fick plats med mer när dom skulle dränera om huset. Alla växter vid grunden skulle bort och hon skulle inte sätta tillbaka dom. Så jag har fått en stor järnek, schersmin, silvereternell, dagliljor gula, höblomster i present, humle och någon annan blomma som jag inte vet vad den heter. När vi grävde hålen så var jorden väldigt torr fast hålen var rätt djupa.
När det första regnet kom här hemma hade vi tagit en stor båt till Åbo-Finland. Där var det strålande sol och nästan 30 grader varmt. Vi tog bussen med barna till Nådendal och Mumindalen. Där fick vi träffa hela familjen Mumin, Stinki, häxor, hattifnattar, Snusmumriken och Lilla My förstås. Det blev min minstas favorit. Hon är ju lite speciell. Det var i alla fall en värld värd att se. Många ställen för barnen att leka på och man kom fram överallt med barnvagn eller kärra.




Dit åker jag gärna igen men då ska defenitivt bilen med. Många långa promnader blev det, så duschen var ofta efterlängtad.


Så tills vi ses nästa gång le....

Inga kommentarer: